DOI FRAȚI 

   Doi frați munceau împreună în ferma familiei.Unul dintre ei era căsătorit și avea familie numeroasă. Celălalt era singur. La sfârșitul fiecărei zile,frații împărțeau totul în mod egal.

Într-o bună zi,fratele necăsătorit își zise:”Nu cred că e corect să împărțim câștigul  și produsele în mod egal, căci eu sunt singur și nu am nevoie de atât de mult.”Așa că,în fiecare seară, lua unul dintre sacii lui cu gråne din hambar și traersa câmpul dintre casele lor punând-l în hambarul fratelui său. 

În același timp, fratele căsătorit își  zise:”Nu e corect să împărțim în mod egal ce câștigăm, la urma urmei eu am soție și copii care îmi vor purta de grijă în viitor. Dar fratele meu n-o să aibe pe nimeni la bătrânețe. “Așa că în fiecare seară,lua unul din sacii lui de grâne și-l ducea în hambarul fratelui său.

Și astfel, ani de -a rândul,amândoi frații se minunau cum de nu scădea avutul niciunuia dintre ei,pânăcând, într-o noapte întunecată,au dat unul peste celălalt. Lucrurile s-au lămurit în cele din urmă,iar frații și -au lăsat sacii de pe umăr și s-au îmbrățișat. 

Autor necunoscut 

4 Comments Add yours

  1. frumos
    Bun venit înapoi,
    salut Monica
    🙂

    Like

    1. eulilieu says:

      Multumesc!Bine te-am regăsit!😍

      Liked by 1 person

  2. Two brothers story is superb. Romanian language is very beautiful. Cheers

    Like

Leave a comment